maandag 16 juli 2012

"Skoonheid" >< "Drive"

Gemist in de Cinema, gisteren gezien thuis op video : Skoonheid’: (by Oliver Hermanus) intrigerende film over ontaarding van het verlangen.
Diep droevig verhaal en naar mijn mening iets te 'kunstig' gemaakt. Ik werd moe van die trage, nietszeggende beelden. Tergend verhaal over trieste man. Niet echt een film om er thuis een gezellige zondagavond van te maken.
Ik ben er niet weg van.

Ik kan het niet laten om telkens twee DVD's mee te nemen van de videotheek. "Drive" (van Nicolas Winding met o.a. (knappe) Ryan Gosling)was die andere.  Het valt me op bij het bekijken van de tweede keer (vorig jaar in cinema nu thuis in m'n luie zetel) dat de actie minder over komt, maar het harde geweld eens zo bruut is. Het fragment in de lift is één van de meetst ruwe beelden die ik ooit heb gezien... zondag onrustige nacht gehad ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten