zondag 9 augustus 2015

altijd geheel mijzelf

Het 'Gay pride weekend' zit er bijna op. Ik heb het aan me voorbij laten gaan. Ook al begrijp ik het belang van zo'n Pride heel goed, en heb ik best wel respect voor diegenen die er aan mee doen, het is niet mijn ding. Ik kan mezelf zijn in huis, in mijn omgeving, met vrienden, kennissen en collega's. Voor anderen is dit een privilege, voor mij is het een evidentie. Ik ben er fier op en gelukkig mee. Maar op mijn geheel eigen manier laat ik mijn geaardheid gelden. Geef ik me uit voor wie ik ben, ik hoef dit niet te verbergen, ik hoef mij hiervoor niet te schamen. Af en toe betrap ik wel eens een kennis of collega op een vreemde uitspraak. Dan besef ik hoe belangrijk het is en blijft om uit te komen voor die kleur die je past, maar ook uit leggen waarom. Dus morgen gewoon terug op werk, maar altijd en geheel mijzelf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten