zondag 28 oktober 2012

MANGA


Als kind was ik altijd al fan van de avonturen van 'Suske en Wiske'. Met veel zorg bewaar ik ze in m'n kast. Af en toe haal ik ze, vol nostalgie, boven... maak me een straffe tas koffie met een suikerwafel en geniet van één van hun vroegere verhalen.

Oishinbo: à la Carte, Vol. 1: Japanese CuisineM'n eerste kennismaking met de MANGA strip was 'Oishinbo a la carte' een cadeau van J.P. Een heerlijk boekje was dit en het smaakte naar meer...







intussen de 'MANGA' afdeling in de BIB ontdekt.
Een manga is gedrukt in oorspronkelijke leesrichting (van achter naar voren en van rechts naar links). De ene al wat beter dan de andere. Zo is 'Doubt' van Yoshiki Tonogai wat te vreemd en gewelddadig voor mij en vond ik 'Ayako' van Osamu Tezuka dan weer een aangename verrassing.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten