vrijdag 11 oktober 2013

'Blue Jasmine' by Woody Allen

LabelGrote bewondering heb ik altijd al gehad voor Woody Allen. Een man die trouw blijft aan zijn eigen stijl. Ook nu weer met zijn laatste tragikomische 'Blue Jasmine' geschreven en geregisseerd door 'the master himself'. Hij weet zichzelf weer te overtreffen en deze Blue Jasmine kan zich zeker meten met zijn beste drama's. Sterk indringend vrouwenportret en ongelooflijke vertolking door Cate Blanchett. Wat zet die vrouw hier een prachtprestatie neer ! De regisseur neemt je mee in haar wereld en verhaal, om helemaal op het einde je toch weer te verbazen met de werkelijkheid. Wat een krachtig einde trouwens (voor mij 'maakt of kraakt' de eindscene een film).


Ik ben blij dat Woody na een reeks frivole omzwervingen langs Europese ansichtkaartbestemmingen  (Rome, Parijs, Barcelona, Londen) terug komt op eigen Amerikaanse bodem. Elke keer weer krijg ik meer respect voor deze 77jarige knappe man. Voor mij mag hij zo nog een tijd blijven doorgaan. De Oscar MOET dit jaar zeker naar Cate Blanchett gaan.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten