dinsdag 16 juli 2013

Sorella

Morgen komt mijn zus naar België en dat is altijd een fijn en emotioneel weerzien. Ze laat haar man en twee knappe zonen achter in het verre zuiden, Regio Calabria. Die mannen trekken daar wel hun plan. Het is er tijdens de zwoele zomermaanden altijd feest bij hun in Soverato. Vrienden en familie uit het verre 'noorden' zakken in deze warme maanden af naar die prachtige badplaats waar mijn zus nu reeds een kleine dertig jaar gelukkig woont. IK merk dat ze hoe langer hoe meer een échte Italiaanse donna geworden is, maar dat siert haar. 'k ga weer blij zijn haar terug te zien op Zaventem en weet dat vooral mijn vader extra gaat genieten van haar logement. Leuk vooruitzicht. Ter voorbereiding maak ik me alvast een stevige pasta en drink een goed glas wijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten