dinsdag 11 maart 2014

'De belofte van Pisa' Mano Bouzamour

De belofte van PisaOm het op zijn Holland's te zeggen : "dit is een kut Marokkanen boek". Een vlotte pen heeft deze Marokkaanse schrijver wel, maar geloofwaardig is zijn boek niet.
Het hoofdpersonage is een knappe gast, met gespierd lichaam en blijkbaar 'gouden pik'. Hij gaat al eens op de vuist, volgt lyceum en speelt piano (???). Hij kan de knapste grieten krijgen en vertoeft daar in rijke milieus. Sommige scenes zijn best wel sexy, maar natuurlijk ook super macho. Neem nu die passage met zijn beide vriendinnen in een onverwacht wilde trio, natuurlijk is zijn pik het middelpunt van de actie. Kom nou jongens, ik heb genoeg van deze stoere macho praat. Ik zie ze hier in mijn buurt al genoeg rondlopen en meisjes lastig vallen, nu beginnen ze er ook nog eens over te schrijven. Voor mij hoeft dit niet. Tijd voor andere en meer interessante Marokkaanse schrijvers die wel een verhaal vertellen. In deze super diverse samenleving moet het over andere zaken gaan, hiervan heb ik genoeg. Niet goed bevonden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten