maandag 21 april 2014

'Hideous Kinky' Esther Freud

Hideous KinkyIk had nog nooit een boek van Esther Freud gelezen. Esther, jawel de dochter van schilder Lucian Freud en achterkleindochter van psychoanalyticus Sigmund Freud.

In de BIB kwam ik haar debuutroman 'Hideous Kinky' (1991) tegen, het is me niet meegevallen. Blijkbaar schrijft ze veel over het thema ontheemding, het verlangen naar geborgenheid en het zoeken naar een vaderfiguur. In dit werk is dit zeer sterk aanwezig.

Een hippie-moeder gaat in de late jaren zestig met haar twee dochters vanuit Londen naar Marakech (in dit boek schrijft men het Marrakesj). Het verhaal is me al heel vlug gaan vervelen en brengt me niet veel bij. Ik vond het een wat saaie lege boel en zeker verouderde lectuur. Meteen nadien begonnen in Daniel Kehlmann en merk direct dat zijn schrijfstijl me veel beter ligt. Ester Freud not my kind of thing.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten