zaterdag 30 mei 2015

Room with a view

En zo is die vakantie dan begonnen. Ineens zit je dan op dat eiland. Het moment waar ik zo naar uit gekeken heb. Het is altijd wennen. De kamer valt wat tegen, het weer is niet al te best, het gezelschap praat te veel... zo vlug dat ik begin te klagen. Het heeft natuurlijk ook te maken met de vermoeidheid. Eigenlijk ben ik al drie volledige dagen aan het reizen. Maar vanochtend is er dan ineens dat vrij gevoel. De zon schijnt, heerlijk geslapen en verse zuivere zeelucht komt binnen gewaaid. Ik ga te voet naar de bakker, we maken verse Griekse koffie en eten buiten op terras ons ontbijt. Mijn reisgenoot trekt vandaag de bergen in, ik blijf hier zalig alleen achter. Ga wat zonnen op het dakterras en subiet wat zwemmen in de koele koude zee. Ik laat het gebeuren, denk niet te veel na en probeer terug die rust te vinden die ik zo hard nodig ga hebben. Laat de vakantie nu maar echt beginnen.

2 opmerkingen: