dinsdag 26 mei 2015

Helderheid

Bijna begonnen aan de zesde maand van het jaar, jawel, halfweg. Ik mag zeggen dat het een turbulent voorjaar was. Alles helemaal ondersteboven. Momenten waar er beslist moest worden en knopen werden doorgehakt. Vooral veel momenten waar ik in vertwijfeling achter bleef, niet helemaal duidelijk of dit nu goed of slecht is.

Mezelf terug gaan opzoeken in bevestiging en erkenning door anderen. Heb die ook gekregen, op momenten iets te veel.

Tijdens een therapie sessie moest ik ,in een andere taal ,de uitspraak doen : 'kiezen is verliezen', een uitspraak die zeker ook voor mezelf moet gelden. keuzes maken, beslissingen nemen is niet gemakkelijk, wel noodzakelijk. Sommigen in mijn omgeving zijn gelukkig om mijn geluk, anderen worden geraakt door harde keuzes.

Er is terug rust gekomen in mijn leven, nog niet in mijn hoofd. De laatste maanden heb ik me gestort op m'n werk, alsmaar meer en langere dagen. Eigen praktijk verder uitbouwen, gezinstherapie verdubbelen en een nieuw project opgestart. Ik voel me leeg en opgebruikt. Heb dringend nood aan rust en afzondering. Daar is vakantie voor nodig. Na Barcelona, Boedapest en Hyères is het nu tijd voor absolute rust in Griekenland. Morgen vertrek ik voor een aantal dagen naar Athene, mijn lievelingsstad. Een vreemde drukke, groezelige warboel vol met indrukken. Nadien neem ik de boot in Pyréus richting Cycladen Eilanden. Daar wil ik tot absolute rust komen. Mijn brein even stopzetten / ademen / zwemmen / zonnen / slapen / yoga doen op strand / terug lezen / bijbabbelen met goede vriend ...

Ik wil die helderheid terug vinden om verder te gaan met dit vreemde leven vol verrassingen en veranderingen. Ik weet dat deze vakantie me daarbij gaat helpen. Op deze blog zeker een aantal indrukken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten