De eerste halve finale was een kleine teleurstelling, niet omdat 'onze' Axel Hirsoux er al uit ligt, want da's terecht, maar de muziek en acts waren veel te traag en melig. Sterkste nummer was voor Armeniƫ : Aram MP3 met Not alone.
Mijn favorieten zijn nu al Twin Twin. De Franse tweeling Lorent Idir en Fancois Djemel die met Moustache Frankrijk zullen vertegenwoordigen.
woensdag 7 mei 2014
dinsdag 6 mei 2014
zondag 4 mei 2014
'De laatste woorden van Leo Wekeman' Yves Petry
Jawel, toch nog een boek gevonden van Yves Petry en jawel, weeral raak. Een boek in vijf vreemde bedrijven over de journalist (Leo Wekeman), zijn vrouw (die hem gaat verlaten), zijn bloedstollend knappe nieuwe collega (Xavier Kingston) en zijn verdoken homoseksuele baas van De stem, een alom gerespecteerde kwaliteitskrant. Schitterend beschreven, bevreemdende personages en dan ook weer niet. Weeral een bevestiging dat Petry een goed schrijver is. zaterdag 3 mei 2014
donderdag 1 mei 2014
'Eastern Boys' Robin Campillo
We volgen een welgestelde vijftiger, keurig in maatpak (Daniel) die discreet contact maakt met Marek, een van de vele Oost Europese jongens die zich aanbieden rond het Parijse Gare du Nord. Voor 50euro wil hij 'het' doen bij Daniel thuis.
En zo gaat deze film maar verder. Telkens weer slaat elk hoofdstuk een andere toon aan dan het vorige, de kijker wordt steeds verrast en op een ander been gezet.
ludiek protest

Vorige zomer nog meegedaan met de 'Kiss-inn' voor de Russische ambassade in Wilrijk, een charmant kus protest tegen Poetin's anti-homo-tolerantie tijdens de winterspelen. Gisteren meegedaan aan de ludieke fietsactie op de Turnhoutsebaan in Antwerpen. Ik hou wel van deze acties, het maakt met emotioneel. Al die mensen samen in zacht proces tegen onrecht. Nu dus tegen het domme voorstel om fietsen te weren van deze belangrijke invalsweg en winkelstraat met bakker, bank, beenhouwer, eco-huis en jawel een goede fietswinkel. Het doet deugd om zoveel volk op straat te zien. Jong en oud, groot en klein, blank en donker. Het is voor mij ook de geruststelling dat we niet enkel achter ons PC scherm, Lap top of Ipad blijven zitten maar Face Book ook daadwerkelijk inzetten tot actie. Doen we nog.
woensdag 30 april 2014
'Mama Tandoori' Ernest van der Kwast
zondag 27 april 2014
De Genoten
zaterdag 26 april 2014
donderdag 24 april 2014
'Tom a la ferme' Xavier Dolan
Het is inmiddels zijn vierde maar zeker niet zijn beste. Toch weet ik deze prent best te waarderen. Xavier "is" de film, hij regisseert, plakt en monteert en is gans de tijd in beeld, het stoort geen enkel moment. Deze 'Tom a la ferme' heeft een aantal sterke, spannende scenes maar ook een aantal minder geslaagde momenten. Het is een vreemde bizarre film met verschillende aspecten. Op het einde van deze film blijf je met een aantal vragen zitten en dat geeft niet, dat is niet belangrijk. De film moet het hebben van zijn sfeer. Ik hou van dit experiment, het onaffe maakt het juist goed. Zoals mijn trouwe SPOT blog lezers weten, zal dit zeker niet de laatste film zijn die ik van hem ga zien. Met deze prent toont hij aan dat hij nog moet groeien. IK weet dat deze regisseur ooit nog eens een klassieker gaat maken. Goe bezig en aanrader voor de Ʃchte filmliefhebbers. woensdag 23 april 2014
dinsdag 22 april 2014
'Gravity' Alfonso Cuaron
Waarschijnlijk mag je dit enkel zien op groot scherm ... en dan nog ... waar zit het verhaal ?
Ongeloofwaardig dat deze banale prent Oscars heeft gewonnen. Ik heb spijt dat ik hem dan toch gezien heb op DVD. Gelukkig had ik ook nog 'Blue Jasmine' voorzien om de pijn wat te verzachten.
Ik kijk er nu al naar uit om deze week Xavier Dolan's 'Tom a la ferme' in de cinema te bewonderen, 'The eastern boys' staan ook nog op het programma.
En nu maar heel vlug deze draak 'Gravity' van Alfonso Curaron vergeten en bannen uit het geheugen.
Abonneren op:
Posts (Atom)























