vrijdag 14 september 2012

'Naked' van David Sedaris


Van je familie moet je het hebben (digitaal boek)
Blijkbaar moest ik dit boek lezen. Zonder het zelf te beseffen kom ik van de bib terug met twee expemplaren van hetzelfde boek. De ene 'naakt' (1997) met een oude kaft, de tweede 'Van je familie moet je het hebben' met een blitse nieuwe kaft. Maar bij nader inzien gaat het over het zelfde boek van dezelfde schrijver. Hoge verwachtingen dus. David Sedaris (1956)is een Amerikaase auteur. Veel van zijn humor bestaat uit autobiografisch materiaal over zijn grote familie van Griekse afkomst, uit zelfspot, zijn vele baantjes en zijn leven in Frankrijk met zijn partner Hugh Hamrick. Ik verkies het oude exemplaar om te lezen. Dat valt wat tegen. Traag en afstandelijk geschreven. Ik ga iets te vlug naar het volgende hoofdstuk. Dan toch niet echt mijn ding.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten