zondag 16 september 2012

'Nemen wij dan samen afscheid van de liefde' Paul Baeten Gronda



GRRRRONDA ... PB Gronda, auteur van "Kentucky, mijn land" ; "Onder vrienden" ; zijn column in Knack Focus of De Morgen en dus ook deze "Nemen wij dan samen afscheid in de liefde".


Ik herken de pen van onze nieuwe jonge 'Vlaamse' schrijvers : zenuwachtig, cynisch en zeker niet strak het verhaal vertellen en volgen. Zo ook dit boek. Onmogelijk om het in één ruk uit te lezen. Het gaat voor mij te veel van-de-hak-op-de-tak. Maar toch wil ik Max Eugène Venkenray volgen, hoe hij woont in hotel Splendid, hoe hij omgaat met zijn moeder, zijn vreemde oudere broer (Gertjan) die kunstzinnige experimenten met cavia's uitvoert, zijn vader die uit het raam valt ... maar vooral de manier hoe hij omgaat met het overlijden van zijn andere broer Roy.
Voor de liefhebbers toch een aanrader. Zelf ga ik Paul Baeten Gronda eerder volgen in zijn colmns dan een ander boek van hem lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten