zaterdag 12 januari 2013

Kate Bush

Mijn kinderjaren waren leuk tot de pubertijd. Niet direct de beste periode van mijn leven. Wanneer ik me terugtrok op mijn kamer, tussen m'n eigen spullen en posters kon ik me verdrinken in de muziek en sfeer van Kate Bush. Ik had toen nog een kleine platendraaier. Muziek met enorm veel ruis, zoals ik me toen ook voelde. Het was me bij Catherine Bush (een kreeft geboren in '58) minder te doen om haar teksten, wel om de sfeer en mistiek rondom haar en haar muziek. Nu nog leg ik af en toe haar 'oude' platen op en kom direct in die bepaalde sfeer. Het duurde twaalf jaar vooraleer ze haar CD Aerial uitbracht. Weer direct raak. Vorig jaar kwam ze met haar laatste meesterwerk '50 words for snow'. Helemaal "La Bush", zonder toegevingen en zo typisch zichzelf. Een boeiende vrouw. Ik blijf genieten van haar sfeer en muziek, zoals vandaag. Danke Kate, my lionheart !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten