zaterdag 2 februari 2013

'Stopfkuchen. Eine See- und Mordgeschichte' Wilhelm Raabe

AusterlitzOliebolBlijkbaar niet de juiste keuze gemaakt in de BIB. Onmogelijk lezen deze 'Oliebol' (een zee- en moordverhaal) van Wilhelm Raabe. Ik ben er niet doorgeraakt. Ik wist niet meer wat ik aan het lezen was. Te hoog gegrepen voor deze simpele lezer.
Net zoals 'Austerlitz' van W.G. Sebald. Het begint allemaal zeer herkenbaar in en rond het station van Antwerpen. Maar na een tijd haak ik af. Het leest oudbollig en komt bedweterig over. Niet mijn ding. Toch is ook dit een ervaring. In aanraking komen met een schrijver die me niet ligt. Waarom lees ik dit niet graag en die andere schrijver wel ? Daarvoor moet je in aanraking komen met andere literatuur. Zoals deze twee.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten