zondag 25 november 2012

Niet voor deze SPOT

"Perfecte stilte" (2011) van Thomas Verbogt. Ook al behoort hij tot de eredivisie van de Nederlandse literatuur (volgens Pieter Steinz NRC tv), het is niet mijn ding. Ik hou al zowiezo niet van kort verhalen. Met dit boek weet ik niet waar de schrijver naartoe wil, wat hij wil zeggen. Na elk verhaal moet de lezer terug inpikken en het is daar dat ik mijn weg verlies. Deze literatuur is niets voor mij.

"Voor de eerlijke vinder" (2012) van Ilona Verhoeven is dan nog veel minder mijn ding. Nog kortere 'kort-verhalen' met vreselijke collages. Dit boek zou 'een verrassende verzameling verhalen, teksten en collages' moeten zijn, dat gaat over 'mensen en dieren die het wel en niet met elkaar kunnen vinden, de kracht van het woord...'. Nee dus !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten