zondag 5 mei 2013

Zuid Italië Thomas Siffer

Image Search Results for calabri italyVandaag ga ik m'n moeder bezoeken in het bejaardentehuis. Ze verblijft er nu bijna een week. Er is rust gekomen in onze familie. M'n moeder is nooit een gemakkelijke geweest. Dertig jaar geleden, kon ik niet vlug genoeg het ouderlijk huis verlaten. De laatste maanden is de Altzheimer serieus toegeslagen.  Vooral m'n vader zal dat geweten hebben.

Dertig jaar geleden is ook m'n zus vertrokken/gevlucht naar Zuid Italië, verliefd geworden op een Calabrees en samen hebben ze twee knappe zonen gemaakt. Intussen is mijn sorella een échte Italiaanse geworden. Ze woont in een prachtig huis boven op een berg met een fantastisch uitzicht, vlak bij de zee. Wanneer ik haar tijdens de zomermaanden ga bezoeken zie en voel ik dat ze het daar goed heeft.

Met plezier volg ik de column van Thomas Siffer 'In de Hak van de laars' (De Standaard MAGAZINE) "Thomas Siffer drukt een jaar de pauzeknop in om het leven te ontdekken in de hiel van Italië. In deze column vertelt hij over zijn nieuwe bestaan." Hij beschrijft zijn Italiaanse verhalen met een vlotte pen en ze zijn heel herkenbaar. Elke week weer, kijk ik er naar uit om een nieuw avontuur te lezen. Deze week zeer mooi : 'Ik ben verslaafd aan mijn moestuin'. Kijk ook eens op zijn blog : http://intermezzo-italiano.tumblr.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten