zondag 25 augustus 2013

janenlies landschap en tuinarchitectuur

Vrijdag helemaal onder de indruk van Jan en Lies hun tuin. Ook al ken ik deze sympathieke tuinarchitecten al een hele tijd, ik was nog nooit bij hen thuis geweest. Fijne ontvangst, met heerlijke witte wijn en spierwit tafellaken midden in hun paradijs. Meer nog was ik onder de indruk van hun relatie met hun knappe kinderen.
Voor mij is het zoals 'live' studiemateriaal. Ik geniet van deze eerlijke, warme contacten tussen kinderen en ouders. Laat op de avond, bij een goed glas cognac, komen de eigen opvoedingsverhalen / frustraties naar boven. Het is sterk om te zien hoe deze ouders, zo'n warme, hechte relatie hebben opgebouwd met hun eigen kinderen.
 
Knappe column in De Standaard : 'si&la' SAMEN van Bernard Dewulf over zijn negentienjarige zoon. Heel herkenbaar en sterk 'mannelijk' relationeel beschreven.

Gisteren nog eens mogen zorgen voor NERUDA, m'n eigen (dertien wekenoude) petekind. De confrontatie is groot met de 'onmiddellijke behoeftebevrediging'. Hij wil en zal eten krijgen, dat laat hij horen. Eenmaal zijn pap op, is het terug de lieve baby die zacht indommelt. Opvoeden, 't is mijn vak, maar ook in mijn vrije tijd geniet ik van de opvoedingsstijlen rondom mij.
janenlies@janenlies.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten