zondag 14 december 2014

Sara Bosmans

December een maand van terugblikken.
(Binnenkort mijn boek- en film-SPOT-blog-lijst.

Afgelopen jaar heb ik Sara Bosmans leren kennen (Sara is klinisch psycholoog en gedragstherapeut). Het is een vrouw die een grote indruk en impact op me maakt. Deze tengere vrouw heeft op haar geheel eigen apathische manier nieuwe inzichten gegeven zowel privé als professioneel. De manier waarop ze me haar visie op het leven geeft sluit perfect aan op 'dit-moment-in-mijn-eigen-leven'.

Ik weet dat ze passioneel tango kan dansen, maar ze heeft me ook meegenomen op haar moeilijke beslissing om toch voor kinderen te kiezen en daardoor, met deze keuze, een aantal belangrijke andere dingen heeft moeten laten varen. Ik heb dit jaar verschillende opleiding kunnen volgen bij haar. (Momenteel volg ik de acht-weken opleiding bij Sara.) Doorheen die verschillende opleidingen blijft deze broze vrouw altijd zichzelf. Ondanks haar tengere lichaam, haar speciale manier van kleden, haar eigen apathische manier om haar theorie te verkondigen is dit voor mij de stevigste vrouw die ik heb mogen ontmoeten dit jaar. Ze heeft me nieuwe, bruikbare inzichten gegeven. Haar stijl, haar uitleg en zeker ook haar overtuiging hebben me ongelooflijk kunnen inspireren om er zelf iets mee aan te vangen.

Ik ben op een andere manier naar mensen gaan kijken, gaan luisteren. Gisteren nam ik deel aan een sterk gesprek met een aantal vrienden. Ik vond het bewonderenswaardig en moedig hoe de ene vriend de andere aansprak op zijn verantwoordelijkheid om zijn leven aan te pakken. Niet stagneren, maar in actie gaan, uit je comfortzone durven gaan. Ik hou van dit soort mensen. Mensen die praten vanuit een overtuiging en niet vertrekken vanuit een verbitterde mensvisie. Ik hoop nog meer van dit te mogen ontdekken in mijn omgeving. Ik heb precies een nieuwe bril gekregen.

Dank Sarah voor die nieuwe heldere kijk, zonder dat je het weet of beseft, geef je me steun en moed om verder te gaan, beslissingen te nemen en me hierbij goed te voelen. Ik wil meer van dit !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten