zondag 15 september 2013

I love sundays

Ik woon in de levendige multidiverse buurt 2060. Gisteren ontvang ik onze Duitse gasten in ons Dakappartement TOIT. Zij (een regisseuse), hij een Prof. Architectuur aan de Unif. van München, zijn al meteen enthousiast over deze buurt. Ze logeren hier twee weken en hebben goesting om deze buurt ontdekken.

Naar zondagse gewoonte ga ik zelf inkopen doen in de overdekte markt "Criée" (voor de tweede Wereldoorlog  reeds een overdekte markt met dagelijkse verkoop per opbod van verse levensmiddelen, nu een leuke supermarkt en altijd open op zondag).  Ondertussen wip ik binnen in een kleine winkel in de Offerandestraat om wierook te kopen. De Islamitische schone wil mij 'Oudh' aanraden, maar kan het niet in het Nederlands uitleggen waar deze geur voor staat. Hij laat me een soort hout zien van waaruit deze geur gemaakt wordt. 'Oudh' (Agarwood) is een unieke (dure) houtsoort dat recent ook wordt gebruikt in Westerse parfums.  Eenmaal thuis gaat de geurstok aan en begin ik te plannen wat we vanavond gaan koken wanneer mijn man thuis komt van zijn dansproject. Gisteren nog in 'O De Gand', vandaag in Turnhout.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten