zaterdag 1 februari 2014

'Shewasavisitor' Marc Vanrunxt en Jan Martens

© Leo van VelzenVoor mij moet dans, dans blijven ! Dit was niet zo bij de voorstelling 'she was a visitor' met Truus Bronkhorst in choreografische samenwerking tussen Marc Vanrunxt en Jan Martens.

Natuurlijk ben ik bevooroordeeld en absolute fan van Choreograaf en danser Jan Martens. Ik hou van zijn frisse, gedurfde kijk maar vooral ook van zijn dynamiek. Marc Vanrunxt begrijp ik meer binnen zijn conceptuele dans, waar ruimte en publieke aanwezigheid vooral de dynamiek uitmaken.

Nu dus deze trage, zeer sobere voorstelling. Ik noem het bewust geen dansvoorstelling omdat het dat ook niet is.
Een paar uur na de voorstelling ontmoet ik Truus in de frituur. Ik feliciteer haar met de voorstelling want ze heeft dat sterk en strak gedaan, maar het is niet mijn ding. Volgende keer wil ik terug bewegende lichamen zien die zuchten en zweten, maar vooral laten zien dat dans ook communicatie is via lenige lichamelijkheid.
Succes met de voorstelling Jan.   
Foto

Geen opmerkingen:

Een reactie posten