zondag 18 januari 2015

Dit ben ik !

Ik wist dat dit jaar goed voor me zal zijn. Het is zo'n dom voornemen, maar het werkt, dat probeer ik me toch wijs te maken. Eigenlijk heeft het niets met dat nieuwe jaar te maken, maar wel alles met die andere focus die ik wil leggen.

De laatste weken voel ik me emotioneel enorm sterk. Er is terug helderheid gekomen in mijn manier van denken en vooral mijn manier van doen. En jawel, soms tijdens het fietsen komen die gedachten op, die monsters die me influisteren hoe zielig ik toch wel ben. ACT heeft me geholpen om te luisteren naar die monsters, ze letterlijk aan te spreken maar me er niet meer door laten intimideren.

Het is dank zij het zuurstof tekort van mijn man, dat ik zelf meer ademruimte heb gekregen. De confrontatie om tijdens het weekend alleen te zijn heeft me wakker gemaakt. Ik ben geen eenzaat, ik hou er niet van om alleen op te staan in een leeg huis... dat dacht ik toch.

Nu heb ik een enorme rust gevonden, een nieuwe weg, een nieuwe ontdekking. Ik slaap uit, zet koffie, knuffel de poes en geniet. Maar het belangrijkste : ik besef dat ik aan het genieten ben. De laatste weken heb ik die eenzaamheid kunnen koesteren en ben  daardoor ook anderen gaan opzoeken. Wél ingaan op dat aanbod om een pintje te gaan drinken. Andere, nieuwe en boeiende mensen leren kennen. Complimenten krijgen van diegenen waar ik het totaal niet van zou verwachten. En met vrienden afspreken en hen opnieuw leren kennen.

Staat mijn relatie me in de weg ? Ik denk het niet, dat zal de toekomst moeten uitwijzen. Mijn denken stond me in de weg. Mijn gedachten hielden me vast in een domme structuur. En er zat geen actie meer in. Ik liet het allemaal gebeuren vanuit een gelatenheid. De eenzaamheid frist me op, maakt me wakker en geeft me een nieuw profiel, jawel diegene die ik was, ben en wil zijn en dat is Fijn !
 
En jawel ik moet oppassen met mijn 'happy' gevoel. Er zijn al trouwe vrienden die twijfelen aan mijn overtuiging. Onrechtstreeks laten ze me dit weten. Is Geert wel happy ? Waarom moet hij dat zo luid verkondigen ? Is dit Geert wel ?
Ik besef dat ik iets zwaarmoedigs rond mij heb hangen en weet ook van wie ik die zwaarmoedige levensvisie heb meegekregen. Deze zal ook altijd aanwezig blijven. Maar het verschil is dat ik dat gevoel wil aanpakken. Ik wil er niet meer naar luisteren en dat werkt. Jawel lieve vrienden, SPOT blog volgers, Dit ben ik !

1 opmerking: