woensdag 7 januari 2015

I E T S

Zeven januari, het jaar is al weer volop aan het draaien. Na twee weken bezinning thuis, heb ik helemaal het gevoel actief in het leven te staan.
Dat geeft een fijn gevoel, maar ik besef dat ik me bewust moet blijven en bewegen door me vast te houden aan die vooropgestelde waarden die ik wil nastreven. De ACT opleiding die ik momenteel volg, helpt me daar nog steeds goed bij.

Gisteren intensief gewerkt in het 'Hier-en-Nu' a.d.h.v. zintuigelijke bewustzijnsoefeningen. ACT is eenvoudig duidelijk en begrijpelijk, daardoor heeft het zo'n enorme impact op me. 
Zeker op professioneel vlak. Binnen mijn eigen praktijk ben ik bezig met het uitbouwen van een eigen methodiek, sterk geïnspireerd door deze ACT theorie. Maar ook tijdens het geven van de gezinstherapie voel ik me gesterkt door deze visie.

ACT heeft me ook persoonlijk geholpen om, vooral die laatste maanden, goed te focussen op datgenen waar 'ik' naartoe wil.
Intussen zijn de vliegtuigtickets voor Barcelona binnen en heb ik een toffe plek gevonden via airb&b in het midden van de oude binnenstad. Samen met de reeds aangekochte tickets voor Boekarest geeft me dit een versterkt gevoel. Een gevoel van beslissingen nemen die erom doen, namelijk me goed voelen, me amuseren en vooral die nieuwe bewuste richting inslaan. Terug het gevoel hebben dat ik zelfstandig ben, dat ik voor 'iets' sta, maar zeker ook dat ik 'iets' kan betekenen voor anderen. Het is een gevoel dat ik verwaarloosd heb de laatste jaren. Ik was lui geworden in denken en doen. Dit jaar zal ik me beter en duidelijker gaan profileren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten