zaterdag 7 februari 2015

Sant Antoni

Zo veel indrukken en emoties hier in Barcelona. Het is fijn om hier alleen in de straten rond te dolen. Sommige straten, plekken zijn herkenbaar en doen denken aan vroeger. Ik moet hier veel denken aan Linda en samen met haar over het leven, hé hé... moet ik daarvoor naar een Zuiderse stad gaan ? Misschien wel ja, me confronteren met mezelf en het leven. Dat gaat ondertussen maar vooruit. Barcelona is en blijft een boeiende stad, ik moet wel moeite doen om de toeristen te mijden, want die zijn er hier veel, heel veel. Ik woon gelukkige in een leuke, alternatieve buurt : Raval, Sant Antoni. Toevallig vandaag ook patroonheiligen feesten, vreemde taferelen met enorme poppen, tussen oude gebouwen en ultramoderne architectuur en vooral heel veel prachtige graffiti. Zoveel gestapt vandaag dat ik wel genoodzaakt ben om terug te komen naar mijn gezellige kamer en even in mijn bed kruip. 's avonds leeft de buurt hier behoorlijk, fijne kleine tapazaken, bodega's en jawel zelfs een leuke homo kroeg ''La Penultima'' hier vlak naast de hoek.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten