zaterdag 14 februari 2015

Ik ben erbij

Jawel, ze hebben voor me gekozen, ik ben erbij.

Het was lang geleden dat ik had deelgenomen aan een sollicitatie. Best wel leuk om jezelf nog eens te koop aan te bieden, om jezelf professioneel te profileren. Deze keer was het een interne sollicitatie, maar dat neemt niet weg dat het nog altijd spannend blijft.

De directie heeft mijn verhaal kunnen aanhoren en ze hebben uiteindelijk beslist om me mee te nemen in dit nieuwe verhaal. Begin maart starten we met een nieuw team. We zijn met vier, vooral jonge, frisse, gedreven dertigers, waarvan ik de oude grijze meerwaarde zal moeten worden. Het is een fijn vooruitzicht om mij weer onder te dompelen in dit nieuwe verhaal. Het is een project/model waar we 'therapeutisch' werken met kinderen waarvan hun ouders in een vechtscheiding zitten. Later zal ik meer schrijven over dit model. Twee collega's gaan de ouders begeleiden, samen met een andere collega ben ik de kindertherapeut. Er zal een grondige training en supervisie komen om ons dit Nederlands model eigen te maken. Maar vooral het uitzicht op een nieuw, fris team en een nieuw project geeft me weer die boost.

Naast dit nieuwe project blijf ik gezinstherapeut. Ook dit project zal de volgende maanden een uitbreiding krijgen. Daarnaast begeleid ik ook nog een aantal gezinnen vanuit een cultureel perspectief. Zo kom ik bij twee Roma gezinnen, die me elke keer weer confronteren met hun toch wel deprimerend mensbeeld. Op het einde van de dag/week voel ik dat die verhalen bij me binnen komen. Het doet me wat.  

Het is deze oefening die ik ga moeten maken, de combinatie van deze drie projecten binnen een voltijdse job. Een uitdaging !
Daarnaast begint mijn eigen praktijk goed te draaien. Ook die combinatie wil ik maken. Het gaat niet eenvoudig zijn en het zal vooral veel energie van me vragen. Het is nu net die energie die ik goed in het oog wil houden. Het is een kwestie van keuzes maken.
 
Mijn sessies met m'n personal trainer probeer ik uit te breiden naar twee maal per week. Daarnaast probeer ik elke morgen te gaan zwemmen, wekelijks een intensieve yoga les en vooral veel fietsen in de stad. Dit moet lukken om mij mentaal fris en in conditie te houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten