maandag 16 februari 2015

The Body

Twee maal per week trainen onder toezicht van m'n Personal Trainer, wekelijks anderhalf uur intensieve Yoga, regelmatig gaan zwemmen, elke dag op de fiets m'n huisbezoeken doen...
Het vraagt niet alleen veel energie, maar ook een enorme organisatie om dit alles rond te krijgen en te plannen. Maar vooral : Het voelt goed aan.

Natuurlijk doe ik dit niet enkel om gezond te blijven, functioneren in een strak lichaam voelt fijn aan. En jawel, uiterlijk is voor mij belangrijk. Ik heb dit zeker niet 'van-huize-uit' meegekregen. Eigenlijk was het vroeger net omgekeerd, het was niet belangrijk hoe je eruit zag, wat je aan had, zolang je maar hard werkte. Ik heb me altijd verzet tegen die gedachte. Een bepaald schoonheidsideaal nastreven is niet verkeerd en valt best wel te combineren met een strakke loopbaan.

Mijn ouders zijn nooit fier geweest op zichzelf, ze hebben nooit veel aandacht geschonken aan hun uiterlijk of kleding. Ik wel ! Reeds als puber was mijn uiterlijk heel belangrijk. Meerdermalen heb ik woorden gehad met mijn moeder omdat ik soms thuis kwam met een groen kapsel of rode broek. De spiegel is altijd een goede vriend van me geweest.

Uiteindelijk heb ik dit 'trots-gevoel' meegenomen. Fier zijn op jezelf, daar is niets mis mee. Het geeft je een bepaalde uitstraling en kracht waar ik in geloof.

Mijn man wordt gek van al die knappe, blote basten hier op mijn SPOTblog. Spijtig genoeg beleeft hij deze beelden als een vorm van concurrentie of tekort, maar dat zou hij helemaal niet hoeven te hebben. Het is toch fijn om naar mooie dingen te kijken, kunst, natuur, kleuren en ook mensen. Ook al zal ik op mijn leeftijd niet meer dat strakke lijf hebben, toch ben ik tevreden met wat ik nu heb en zeker ook met dat van mijn man.

1 opmerking: