zaterdag 21 februari 2015

'Liefde bij wijze van spreken' Yves Petry

Enorm uitgekeken naar deze nieuwe van Petry. Zijn voorgaande waren absolute top, bij deze heb ik mijn twijfels. Ik wil het boek onderverdelen in drie.
Het eerste deel leest als een page-turner. Het bekrompen gezinsverhaal dat plots eindigt met een dodelijk ongeval is fantastisch. In het tweede deel is er meer plaats voor de vreemde relatie tussen broer en zus en het hoofdpersonage Alex, de homoseksuele schrijver. Hier herken ik de vreemde wereld van Yves Petry met zijn vreemde personages. De sfeer die hij weet op te bouwen is geweldig.
Maar in het laatste deel gaat Petry de literaire toer op en mis ik de vaart van het boek. Petry kan goed schrijven, in dit laatste deel wil hij dit precies bewijzen. Spijtig want ik bleef wat steken in de laatste pagina's. Ik had helemaal geen zin meer in kristien of Jasper. Het einde had anders gekund. Verder een puik boek !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten