vrijdag 7 december 2012

"Killing them softly" Andrew Dominik


Ik denk dat Brad Pitt vreselijk jaloers moet zijn op Ryan Gosling. Samen met regiseur Nicolas Winding hebben ze met "Drive" niet alleen een filmhit, het is een klassieker geworden. (zie ook blog SPOT van 16 juli).
Nu is er dus ook deze fantastische "Killing them softly" van Andrew Dominik.
De Nieuw Zeelandse regiseur Dominik had reeds een leuke filmervaring met "Mister Pitt" "The assassination of Jesse James by the Coward Roberd Ford". 
killing-them-softly-poster"Mister Pitt" steekt zelfs Dominik financieel een handje toe, om deze "Killing them Softly" te kunnen maken.  Het resultaat is verbluffend. De intro zet meteen de juiste toon. Ongelooflijke acteerprestaties en boeiende (maar net iets te lange) dialogen. Het geweld is bruut en zeer grof, het verhaal wat pover. Toch kan deze film mij niet overtuigen. IK blijf te veel terugdenken aan de grimme sfeer van 'Drive' waar Gosling mij wel kon pakken en waar de sfeer nog lang blijft nazinderen. Ik snak nu al naar een volgende film van Pitt waar hij nog eens in een andere rol wil stappen (zie "Burn after reading") en niet meer de stoere held wil uithangen. Toch een aanrader.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten