zondag 9 december 2012

Tijdschriften voor mannen die zich willen laten inspireren

iPad Screenshot 1Zoveel tijdschriften ! In de 'boekskeswinkel' koop ik tegenwoordig enkel nog mijn kranten. Ik ben al ruim tevreden met de weekendbijlagen van zowel De Morgen (De Morgen Magazine) als De Standaard (De standaard magazine). Uitzonderingen (afhankelijk van de al-dan-niet sexy man op de kaft) maak ik nog steeds voor het Engelse maandblad Attitude, natuurlijk voor zijn intervieuws. Ik ben al lang op zoek naar een inspirerend tijdschrift, maar haak wel af bij het (Nederlandse maandblad) Flow, wegens té flauw en enkel gericht op een vrouwelijk publiek. Zo kom ik bij Happinez (Nederlands mindstyle magazine), beter en net iets inspirerender. Deze week kocht ik Yoga (Vlaamse editie over gezondheid, spiritualiteit en lifestyle). Toch blijf ik mij afvragen waarom er geen inspirerend tijdschrift wordt gemaakt voor mannen ? Of hebben wij mannen, enkel interesse voor sport, wagens, politiek en blote tetten ? Vroeger had je nog het fantastische Amerikaanse blad "Wallpaper" maar dat heeft heel wat van zijn pluimen verloren. Het nieuwe "Monocle" weet mij ook niet te overtuigen. Dan blijf ik maar bij de aankoop van m'n wekelijkse kranten bijlagen en af en toe 'boekskes-doorbladeren' in de betere krantenshop.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten