woensdag 18 december 2013

'Living in Greece' by Barbara & René Stoeltie

Studeren lukte mij pas op latere leeftijd. Met heel veel moeite mijn middelbare studies kunnen beëindigen en de opstart Sociale Hogeschool was in het begin ook al niet direct een succes. Mijn ouders zullen zich hierover in die tijd zeker heel veel zorgen hebben gemaakt. Was ik toen niet zo opstandig en tegendraads geweest, had mijn vader, succesvol landbouwingenieur in het buitenland, voor mij een leuke job kunnen regelen in Griekenland.

Intussen dus een ander pad belopen. Maar Griekenland is aan mij blijven plakken. Als late teenager trok ik alleen met rug- en slaapzak met railpass, via Duitsland, toen nog Joegoslavië, op ontdekking naar de Griekse eilanden. Paros, Naxos, Corfu, Mykonos, Delos, Santorini en later ook Lesbos, Kos, Rhodos en Kreta. Ik ben er overal (soms meer dan één keer) geweest en hou er nog steeds warme herinneringen aan over. Ook de doortocht via de peloponnesos zal ik nooit vergeten. Wil ik zeker nog eens doen. Volgend jaar plan ik met mijn man opnieuw een lange vakantie op zo'n heerlijk Grieks eiland. Waar weten we nog niet, maar de zoektocht en het dromen kan beginnen. En jawel, vandaag dit heerlijke verrassingscadeau onder de kerstboom van jawel, diezelfde man.
Living in Greece

Geen opmerkingen:

Een reactie posten