zondag 29 december 2013

'Louter Anarchie' Woody Allen

Louter AnarchieAbsolute psychoanalytische chaos dit, vrij recente, 'Louter Anarchie' met absurde kortverhalen van Woody Allen. Sommigen moest is herlezen omdat ik niet meer wist wat ik aan het lezen was. Misschien ook iets te vlug willen lezen. Dit is zo'n boek waar je bij elk verhaal even moet blijven stilstaan. Allen neemt je mee in de meest absurde situaties en daarvoor moet je tijd nemen. Misschien is dit ook zo'n boek dat je met meerderen moet lezen en elke verhaal op zich analyseren. Een goed voornemen voor het nieuwe jaar om zo'n "boeken-lees-club" op te starten. Wie zin en goesting heeft weet mij te vinden. Een ouder boek van hem 'De boze tijden waarin wij leven' (ook met tal van kort verhalen) was sterker. Zijn laatste film 'blue jasmine' zal zeker voorkomen in mijn filmSPOT top tien voor 2013, deze 'louter Anarchie' zal je niet terugvinden in mijn boekenSPOT top tien.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten