woensdag 6 november 2013

Passa porta

Ik kijk er altijd stiekem naar uit wanneer mijn man naar Brussel gaat. Hij heeft er de unieke bookshop : 'Passa Porta' ontdekt, waar hij niet alleen vriendelijk geholpen wordt, maar ook nog eens het absoluut juiste boeken advies krijgt.

Na de BIB ontdekking van die heerlijke boeken van Erlend loe, vraagt Geert advies om nieuwe tips te krijgen naar gelijkaardige schrijvers.  

Zo is er in mijn leven Frederik Backman 'Een man die Ove heet' (SPOTblog 21/10/13)gekomen,
maar ook Jonas Jonasson 'de 100 jarige man die uit het raam klom en verdween' (SPOTblog 18/08/13),
Arto Paasilinna 'De Zelfmoordclub' (SPOTblog 07/08/13
en vooral 'De huilende molenaar' (SPOTblog 22/07/13).

Ze staan allemaal te pronken hier op mijn boekenrek.

Een Samenzwering Van IdiotenDe Kunst Om In Koor Te HuilenNu liggen er weer twee parels te wachten : Erling Jepsen 'De kunst om in koor te huilen' (van deze schrijver had ik reeds de fantastische 'Met oprechte deelneming' (SPOTblog 21/10/12) gelezen) en hopelijk een nieuwe ontdekking 'Een samenzwering van Idioten' van de voor mij voorlopig nog onbekende John Kennedy Toole. Volg deze blog, je gaat er beslist meer van lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten